Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Hoppade med tösens hopprep för ett tag sen, det var både skoj och jobbigt 😅 Jösses vad mycket hopprep jag hoppat när jag var yngre! Kom att tänka på när jag och nån kompis hoppade ‘tolvan’ som yngre med ett hopprep. Inte det som krävdes att vara tre pers och ett långhopprep, utan ensam med eget hopprep. Började på tolv hopp och räknade sedan neråt med olika sorters hopp, ner till ett, där jag har för mig det var ett dubbelhopp. 

Köpte ett eget hopprep för ett tag sen för att börja träna med hemma, perfekt när maken är iväg och jobbar och jag inte kan komma iväg och träna själv. Väldigt bra för flåset och energikrävande 💪🏻 Brukar hoppa en halvtimme åt gången ungefär och förbränner då runt 300 kcal. Snabb och effektiv träning 😊 Brukar även varva med armhävningar, knäböj och situps.

Har dock överansträngt mina hälsenor nu efter typ 2-3 veckors hoppande, tre ggr i veckan 🙄 så måste vila i lite mer än en vecka. Var hos sjukgymnasten i torsdags där det konstaterades, så käkar alvedon och Ipren samt gör tåhävningar tre ggr om dagen som sjukgymnastik. Trodde först jag fått hälsporre, men som tur var var det inte det 😅 sen får jag börja med hopp igen och ska då vara noggrannare med uppvärmning 😬

Kommentera

Etikettmoln

