Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Menskopp

Jag brukar inte skriva om intima saker, men jag måste göra ett undantag nu, jag måste nämligen tipsa om menskopp! Jag har använt min menskopp i ett år nu och jag är så nöjd! 😁 

En menskopp är precis vad det låter som 😋 den används istället för andra mensskydd som tamponger och bindor och är snällt både för kroppen och miljön 👍🏻😁 man behöver inte tänka på att ha med sig en massa mensskydd och att man måste springa på toa stup i kvarten för att byta dem. 

Önskar så att jag vetat att det fanns innan, så jag kunde skaffat det tidigare! 😁 Jag fick veta att det fanns genom att det skrevs om det i en grupp jag är med i på Facebook och var bara tvungen att ta reda på vad det var och hur det funkade. Efter lite googlande så bestämde jag mig för att testa och beställde en från Apotek hjärtats hemsida. I fysisk butik fanns det bara i vit/ofärgad modell, men jag ville ha en lila, tyckte det verkade fräschare 😬 därför beställde jag från nätet.

menskoppen.se står det massa bra information och där kan man även få hjälp att välja modell om man är osäker.

Kommentarer till: "Menskopp" (3)

  1. Vad kul att du är nöjd! Jag känner samma sak och kommer inte att använda bindor eller tamponger igen. Jag har dock inte samma modell som du, utan jag har en MonthlyCup från http://www.menskopp.se som jag verkligen är supernöjd med! Tycker att det är lätt att få den att öppna sig ordentligt, plus att jag älskar den lilla kulan längst ner (istället för stav/pinne). Tycker att den gör det mycket lättare att få tag i koppen när man ska ta ut den. Men det finns ju massa olika modeller idag, så bara att testa sig fram till en modell som passar en själv tänker jag. 🙂 Hur som helst, jag är supernöjd!

    • Nej, aldrig mer ett annat mensskydd än menskoppen! 😁 Jag tycker monthlycup ser typ likadan ut som den jag har. Jag har klippt bort pinnen på min, så jag ser ingen större skillnad 😬😂

      • Vad bra! 😀 Bara man hittar en som man är nöjd med. Det bästa är ju att man slipper alla bindor och tamponger, och de ständiga toalettbesöken 😛

Kommentera

Etikettmoln

