Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Natten var lugn, tösen kräkte inte och har  inte kräkt idag heller 👍🏻😊 men febern håller i sig. Hon hade 37.8 imorse och var pigg och gick ut lite i den fallande snön, som nu smält bort igen. Hon lekte inte nåt direkt, utan gick bara runt lite och kom in igen efter bara några minuter. Sen har tempen ökat. 38.3 vid en mätning för flera timmar sedan och för en stund sen hade hon 39.5 🤒 Hon ligger nu och vilar i soffan. 

Och till råga på allt har jag med fått feber nu 😷🤒 Jag kände mig varm och grabben tyckte med jag kändes varm, så han hämtade tempen och ja, 38.4 graders feber. Vore väl konstigt om jag skulle klara mig när jag varit hemma först med grabben några dagar förra veckan och nu tösen. Maken var hemma några dagar med grabben förra veckan också, men har varit iväg på jobb sedan i måndags, så nu blev det mer intensivt för mig så jag antar min kropp inte pallade stå emot mer. Annars kanske det varit maken som åkt på det, ja eller vi båda. 

Jag vaknade genomförkyld idag och har snart avverkat en hel förpackning näsdukar och det kanske inte låter mycket. Men jag har använt dem väl tills de blivit genomblöta av snor (TMI, jag vet 😁😋😂😝). Så nu inte bara en konstant rinnande näsa utan även feber. Hurra 😩 men det kunde varit värre, det kunde varit magsjuka 😏😂 

Kommentera

Etikettmoln

