Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Då var det nästa barns tur att bli sjuk. När jag hämtade barnen på fritids igår sa tösen att hon inte mådde bra och hade ont i huvudet. När vi kommit hem ville hon jag skulle kolla tempen, hon hade då 38,2 graders feber. Sen låg hon och slöade i soffan resten av dagen. Hon slocknade strax efter 18-tiden och jag väckte henne en timme senare, då grabben skulle titta lite på tv. De tittade i ca 20 min och sen var det dags att stänga av. Då ville tösen sova igen, så det var bara att natta henne medan grabben åt sin kvällsmat som vanligt och sen i säng efter det.

Vaknade strax efter kl 3 inatt att tösen var uppe och kräkte. Hjälpte henne och gick sen och la oss igen. En timme senare var det dags igen. Sen fick vi sova till strax efter 7 när min klocka ringde. Hade först tänkt att grabben skulle vara på fritids eftersom han redan varit sjuk och troligtvis inte är smittbärare, men eftersom tösen kräkt får han också vara hemma. Strax därefter vaknar tösen och  kommer in till mig. Kollade tempen och hon hade 38,4 graders feber.

Hon fick lite mjölkfri glass till frukost, något hon längtat efter sedan hennes bror var sjuk och fick glass flera ggr om dagen, då det var det enda han klarade äta. Men hon fick börja med en kula för att se så hon fick behålla den, sedan fick hon en till. Nu ligger hon i soffan oxh vilar. Grabben sover än och jag jobbar hemifrån idag. 

Kommentera

Etikettmoln

