Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Hejdå, Boxer!

Vi har Boxer som kanalleverantör. Eller hade, kanske jag ska säga nu… Vi bestämde oss för att säga upp det i april, efter att bindningstiden gick ut den siste juni och bara ha streaming sen från bl a Netflix, då vi inte tittar så mycket på tv. Jag fick bekräftelse från Boxer via mail att det är uppsagt från den 28 april. 

Tiden går, jag loggar in på mina sidor och upptäcker att det dykt upp nya priser med tillsvidarebindning fr o m den 1 juli. Jag ringde Boxer och påtalade detta. Men de försäkrade att det är uppsagt och ingen ny faktura kommer skickas ut. Ytterligare tid går och jag ser på mina sidor att inget händer där, fortfarande samma information. Ringde Boxer igen och samma visa en gång till. Tror jag ringt Boxer minst 3 ggr till efter det, för att försäkra mig om att det verkligen försvinner när avtalet är slut. Varje gång jag ringt har jag hört hur trötta de är på att jag ringer om detta. Men inget händer ju!

Den 1 juli hade vi fortfarande kanalerna. Ringde Boxer igen och samma svar, det är uppsagt och det är ‘under utredning’. Jaha. Jag ringde igen den 22 juli för att kolla detta och samma svar, det kommer avslutas och ligger under utredning för att avslutas. Jag påtalade att alla har sagt så innan också och inget händer. Han sa att ‘du får helt enkelt lita på mig’. Uhm, okej, vi säger det. Jag tänkte att det kanske försvinner efter den 31 juli, då den senaste kvartalsperioden jag betalt för är slut.

Idag såg jag att jag fått en ny kvartalsfaktura. Då blev jag riktigt förbannad, riktigt j-vla förbannad. Jag ringde Boxer. En ‘Robin’ svarade. Jag sa att jag ville prata med någon som kunde se till att avsluta mitt abonnemang nån gång. Han sa att jag hamnat rätt. Okej. Jag försökte hålla mig lugn, men mitt tålamod har en gräns och stubinen är kort. Jag blev så förbannad och skällde ut honom i telefonen, trots att jag vet att det inte är hans fel, men jag har pratat med honom en gång tidigare och han lovade då att det skulle avslutas och ingen mer faktura skulle komma. Iallafall, jag frågade om de var helt inkompetenta och alla knarkade och om ingen kunde göra rätt, eftersom jag fått en ny faktura trots att jag sagt upp det. När jag var klar upptäckte jag att han lagt på luren i örat på mig. Det gjorde ju inte mig mindre förbannad iallafall. Sitter man i kundtjänst får man faktiskt klara att ta förbannade kunder och vänta tills de är klara med utskällningen och sen reda ut problemet. Jag ringde upp igen. Fick pratade med en annan kille som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, men han var trevlig. Jag hörde på honom att han visste vad allt handlade om och att Robin slängt på luren i örat på mig. Jag förklarade lite snabbt för honom hur läget var och helt plötsligt gick allt att lösa på en gång, abonnemanget sades upp och fakturan kunde jag slänga, den skulle makuleras. Han avslutade med att önska mig en trevlig helg. Ja, tack detsamma, sa jag. 

Jag slutade med att fråga varför detta inte lösts innan. Det hade besparat både mig och dem irritationen. ‘De har haft kommunikationsproblem’ fick jag som svar. Öh, jaha. No shit, eftersom de av nån konstig anledning inte fattat att det  skulle avslutas. Det är väl snarare så att de försökt hålla kvar mig som kund för att få in pengar. Försöka lura kunderna och hålla de kvar är ingen bra idé. JAG KOMMER ALDRIG NÅNSIN ATT BLI KUND HOS BOXER IGEN efter detta.

Tänk att det ska behöva gå så här långt innan de gör som de ska.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: