Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Igår var jag, för första gången på mycket länge, ute och sprang en runda med vanliga löparskor (och inte mina kangoo-skor som jag använder ibland för då får jag inte ont i knäna) utan att få ont i knäna! 😀 Om det beror på att jag tog det lugnare än vanligt eller att jag vilat länge från löpningen vet jag inte, men det lär jag ju märka så småningom 😉

Igår tog jag det nämligen lugnt. Brukar inte kunna göra det. Antingen så är det allt eller inget, sen spelar det ingen roll om jag inte sprungit på en vecka eller fyra månader. I vanliga fall brukar jag köra fullt ös med typ 5 km löpning på en gång. Vaddå, jag är ju tränad? 😉 Hehe, nja så enkelt är det ju inte. Tydligen… Men igår gick jag först lite mer än 1 km till löpslingan, sprang sen lite mer än 2 km och därefter gick jag hem 1 km igen. Och detta utan att få ont i knäna! 😀 Däremot fick jag ont i ljumskarna 😂😂😂 har som sagt inte sprungit på flera månader, det är nog säkert ett halvår sedan jag sprang sist…. Så jag var rätt mör efter de där två km.

Tänkte verkligen på var jag hade knäna under hela löpningen. Så att de inte skulle gå inåt, som de säkert gjort när jag börjat bli trött. Försökte nästan istället rikta dem utåt, för att vara säker på att de gick rakt fram. Och det verkar ha funkat 😊 är såklart sugen på en löprunda till så snart som möjligt, så vi får väl se hur det går då 😉

Sjukgymnasten har ju sagt att jag måste tänka på det vid all träning, för att slippa få ont i mina knän pga svaga innerlårmuskler. Och den träningen slarvar jag med, trots att jag fått övningar av sjukgymnasten, men de är ju så tråkiga! 😁 Men jag skulle behöva göra dem, så vi får väl se när jag tar tag i det… Känner jag mig själv rätt så blir det inte förrän jag verkligen behöver det 😋

Kommentera

Etikettmoln

