Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Varit krasslig i två veckor nu. Luftrörskatarren håller i sig och jag har även blivit förkyld 😦

Har haft lite koll på vilopulsen också, bara för skojs skull. Bra att ha koll på den när det gäller träningen, fast jag vet ju att jag inte kan träna i detta skickat, men det är ändå kul att kolla det 😛 I fredags toppade vilopulsen med 90 när jag satt i soffan. Jag kände hur hjärtat började slå och tog fram telefonen och mätte, trodde knappt det var sant. Hur kan man ha 90 i puls av att bara sitta i soffan? O_o Men det var ett engångsstillfälle. Hade 52 häromkvällen när jag satt i soffan, i lördags var det nog. Men det var också ett engångstillfälle att den var så låg. Pulsen ligger annars ganska stabilt på runt 60-70. Just nu har jag 71. Igår låg jag på runt 62 hela dagen. Brukar ligga strax under 50 i vilopuls i vanliga fall. Hade 48 bara nån dag innan detta bröt ut.

Jag pallar inte stå upp och jobba hela dagarna heller, som jag annars brukar jag. Stod förra veckan, men i fredags eftermiddag pallade jag inte längre, så på eftermiddagen blev det sittande. Satt ner hela dagen igår och gör så även idag.

Åh, vad jag längtar tills jag kan sätta igång att träna igen!

Kommentera

Etikettmoln

