Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Har fått fransförlängningen bortplockad idag och jag känner mig så naken utan det 😦 men det var tvunget. Irritationen hade inte lagt sig förrän alla fransar varit borta och jag kunnat rengöra huden vid ögonen. Fick det bortplockat på en annan salong än där jag fått det påsatt, då där inte fanns några lediga tider detta året.

Enl hon som tog bort det satt fransarna för nära huden och det var det som skavde på huden och inte limmet, för det är ju framtaget speciellt och bla bla bla och ska inte ge några irritationer. Där håller jag dock inte med. Klart det finns nån som inte tål det och dessutom sa ju läkaren på vårdcentralen att det var en allergisk reaktion. Tror mer på läkaren faktiskt. Och sen satt inte fransarna så nära huden så de skavde, det såg jag ju själv och det kändes inget från det heller, det var inget som stack in i huden. Hade det varit så hade ju inte hela ögonlocket var rött och irriterat, då borde det ju bara varit vid franskanten. Dessutom är huden irriterad under ögat också.

Har börjat använda ögondropparna nu som läkaren skrev ut åt mig. Tilavist heter de. Så nu får vi se hur lång tid det tar innan det lägger sig.

Mina egna fransar är jättekorta! :-O de undre fransarna är längre än de övre, men de kommer ju växa ut mer.

Kommentera

Etikettmoln

