Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Måste sluta göra fransförlängning 😦 Har fått allergiska besvär. Har haft det ett tag, men har bara struntat i det…. Men eftersom det inte ger med sig och det blivit lite värre så är det dags att sluta innan det blir ännu värre.

Kommer inte ihåg hur länge jag haft det så, men det är några månader. Till en början var det under ena ögat, rött, torrt och kliade. Sen försvann det och sen satte det sig på höger ögonlock. Och där har jag haft problem länge. Dels är det rött och irriterat och så kliar det emellanåt. Det blir även fnasigt och små hudflagor som lossnar. Och det hjälper inte att smörja med hudkräm för huden vid ögonen heller. Har två stycken jag köpt på Apoteket. Trodde ju först jag var torr bara, för ett tag tvättade jag av sminket med tvål och vatten och jag blir så sjukt torr av det. Men det fortsatte även efter att jag började tvätta av sminket med mandelolja.

Var på vårdcentralen den 20 nov också, två dagar efter jag gjort en påfyllning på fransarna. Då hade huden på höger ögonlock svullnat lite och var rött och kliade. Läkaren tittade på det och blev inte klok på varför det bara var på ena ögat, men han bedömde att det var allergi och rekommenderade att jag skulle ta bort fransarna. Fick även allergiögondroppar utskrivna. Men jag tog inte bort dem. Nej jag gjorde en ny påfyllning tre veckor senare för att se om det blev nån skillnad. Men nej. Det är bara att inse att jag måste sluta nu, det blir inte bättre.

Det är inte normalt att vara röd på ögonlocket hela tiden, eller ögonlocken för att vara exakt för det har kommit på vänster ögonlock nu också. Det ska inte klia och det ska inte heller flaga hud, ibland bitar på 5 mm som går att dra av. Sen blir man len som bebishud och jag tror det är bättre, men sen börjar det om igen med röd hud, kliande och hudflagande. Så nu är det dags att lägga ner det innan ögonen svullnat igen helt en vacker dag.

Kommentarer till: "Hejdå, fina fransar" (1)

  1. […] fick jag sluta med fransförlängning, då jag haft problem i flera månader. Det går att läs om här. Jag gick även till läkaren då mina ögon blev riktigt irriterade och läkaren konstaterade att […]

Lämna en kommentar