Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Smart katt

Igår kväll fick jag bevis på att Cajsa är ganska smart. Inte för att hon på nåt sätt verkat dum, men detta hade jag inte väntat mig från en katt.

Jag och maken satt vid köksbordet och pratade när Cajsa kommer gåendes i hallen utanför vårt samt barnens sovrum. Hon jamar jättehögt. Förstod att hon ville nåt, då hon sällan jamar så högt eller så långt borta från mig.

Jag reser mig upp och pratar lite med henne för att se vad hon vill, trodde först bara hon var kelig eller att hon ville jag skulle följa med och klappa henne när hon äter, som hon vill ibland. Men nej, hon bara sprang ett varv runt köket och vardagsrummet och jag satte mig igen. En stund senare kom hon igen och ställde sig i öppningen till köket och jamade. Jag reste mig än en gång för att se vad hon ville. Denna gången sprang hon genom hallen bort mot tvättstugan, vände sig om en gång och tittade för att se så jag var med. Vidare genom tvättstugan och nästa hall och in i ett rum där vi har två kattoaletter ståendes. Hon springer fram till kattoaletter och förbi den. Då förstår jag vad hon ville.
IMG_7862.JPG

Hon ville tala om att där var bajs utanför halva lådan som inte var överkrafsat och att hon därför inte ville gå in i den lådan. Jag satte igång att städa den och medan jag gjorde det gick hon på en annan kattoa i hallen utanför för att göra sina behov. Cajsa var därefter nöjd och sprang med mig tillbaka till köket, fast hon sprang in i vardagsrummet och började busa.

Jag blev väldigt fascinerad över att Cajsa var så smart 😀

Kommentera

Etikettmoln

