Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Cancer

Och så var det dags att prata cancer igen, detta h-lvete till sjukdom. Jag läste nånstans om en grej som hade varit bra att kunna göra med cancern. ‘Ge cancercellerna cancer så de tar död på sig själva’. Ingen aning om vem som sagt det, men bra är det. Cancer är ett skit som alldeles för många drabbas av. Det blev jag varse om efter att min pappa dog. Kan inte fatta det snart är 10 år sedan. Innan dess tänkte jag inte så mycket på det.

Det är alldeles för många som dör i cancer. Förra veckan var det två på mitt jobb som dog i cancer, bara dagarna efter varandra. Inte på samma avdelning som jag, men ändå i samma byggnad. Den ena var visserligen pensionär och slutade för ca 2-3 år sen. Den andra jobbade här fortfarande. Och nu är en tredje sjuk. Som dessutom jobbar på min avdelning. Det är så ledsamt så jag vet inte vad. Jag har jobbat ihop med honom sedan 2006, när jag började här. Han har varit frisk ett tag, är lite osäker på hur länge för han har inte pratat om det direkt, 1-2 år kanske, men det spelar egentligen ingen roll. Nu har han fått metastaser i skelettet. Han har inte varit på jobbet på några veckor nu. En kollega var och hälsade på honom nyligen och han hade då sagt att han hade en del projekt som han skulle ta tag i och avsluta för han kommer inte tillbaka igen… Han har tappat 17 kilo. Orkar inte mycket innan han måste vila. Borsta tänderna på morgonen och sen vila. Raka en sida av ansiktet i taget för att sen vila. Jag blir så ledsen 😦

Denna killen som var och hälsade på honom, hans pappa dog i cancer för nån månad sedan. Det hade varit i begravning i helgen. Alla hade kommit utom en, som själv fått cancerbesked nyligen.

VARFÖR?! Vad händer med världen? Så många som drabbas av cancer överallt 😦

Var rädda om varandra och ta hand om era nära och kära ❤

Kommentera

Etikettmoln

