Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Barnen har en del rörpärlor och pärlar med. Dels vanliga lösa pärlor samt några set där man kan pärla diverse saker. Barnen fick askar av oss med flera olika färger, pärlplattor och några mallar i julklapp. Vi hjälpte barnen att pärla en del och då upptäckte jag hur himla skoj det var! Och även maken faktiskt 😉

Jag pärlade en del som barn och nu har jag blivit barn på nytt 😛 Jag har t o m köpt en särskild pincett för det idag! 😉

Här kommer några av alsterna vi åstadkommit de senaste dagarna. Jag började enkelt med att apa efter en snögubbe Oscar gjorde på dagis för två år sen. De blev flera till slut 😛 Den med rött är original, sen ville Oscar ha en grön och Matilda en rosa. Den blåa är till mig själv, som framtida mall.
20131227-233650.jpg

Maken gjorde sen en grön svamp från Nintendos Super Mario Bros. Så ville grabben också ha en, en blå, och Matilda en rosa.
20131227-234029.jpg

Därefter stod Yoshi på tur.
20131227-234138.jpg

Jag pärlade även Blixten McQueen, som Oscar fick förra julen. Då var han dock för liten för att intressera sig för pärlor. Och jag kan väl inte påstå han är jätteintresserad nu heller, men han vill gärna ha det man pärlat. Han pärlar en stund, sen tröttnar han. Här är iaf Blixten.
20131227-234440.jpg

Håller på med ett luciatåg nu, hittade det på nätet. Därefter blir det en midsommarstång, som jag också hittade på nätet. Sen har jag planer på Bärgarn också, Blixten kan ju inte vara ensam 😉

Kommentera

Etikettmoln

