Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Mitt betalkort för app store funkar inte! Eller jo det funkar, men ändå inte. Apple har dragit reservationsbeloppet så det borde funka, men den klagar på betalningen så fort jag försöker ladda ner nåt och att jag måste ange nya uppgifter. Och så här blev det efter att mitt förra betalkort gick ut i juni och jag gjorde ett köp nu i juli. Den klagade på det vid köpet och jag angav ett nytt kort och trodde allt var ok, men nej. Har haft problem sedan dess, typ i lördags. Har en skuld på 22 kr för ett spel och det är lite svårt att betala det när jag inte kan ange ett nytt betalkort!

Det kvittar vilket kort jag anger, inget funkar. Och det är så drygt! Kan inte uppdatera eller ladda ner nåt nytt feån app store. Har haft kontakt med Apple, men det är via mail och det tar tid att får svar och de fattar ju inte hur man menar och ger helt fel svar. Verkar inte alls som de läste mitt mail med förklaringen på vad som var fel. Dessutom är det på engelska. Hatar support via mail! Får väl köpa ett gift card för att lösa detta känns det som, men det tar en vecka för det att komma om man kollar leveranstid hos dem. Man kan köpa som express men då kostar frakten 95 spänn. Hell no! Nog för att jag börjar bli desperat, men inte så desperat. Än. >_< Får väl traska till ICA imorgon och se om de har presentkort för Apple där.

Ska ringa dem imorgon även om det var teknisk support, pratade lite med dem i måndags och han försökte hjälpa mig, men hänvisade till mailsupporten för iTunes eftersom han satt i tekniska supporten. Det skiter jag i för det går inte föra en vettig konversation via mail!

Frustrerande att inte kunna uppdatera några appar eller ladda ner nya!

Kommentera

Etikettmoln

