Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Cajsa brukar hålla sig i närheten av trädgården och hon brukar komma in på kvällen, även om det nån gång blivit så sent som kl 23. Zeb och Max brukar komma in runt 21-21:30.

Jag var ute och ropade på Cajsa flera ggr från kl 21 och framåt med jämna mellanrum. Vid kl 23 hade hon fortfarande inte kommit. Jag var ute och ropade på henne, gick genom hela trädgården och kollade men såg inte henne. Vid midnatt gav jag upp och gick och la mig.

Vaknade vid kl 7 och det första jag tänkte på var Cajsa. Gick upp direkt för att kolla om hon var där och där låg hon – på ‘trädäcket’ på sandlådan! Öppnade dörren och ropade på henne och hon kom springande direkt ❤ jag lyfte upp henne och gosade med henne och hon började spinna på en gång ❤ hällde upp mat till alla katterna och hon började genast äta. Sen ville hon minsann ut igen 😛 men nu höll hon sig i trädgården.

Gick ut en stund senare för att rengöra skålen med vatten jag ställt ut till katterna. Där var inget vatten kvar. Den var helt tom. När jag satte mig ner på huk för att rengöra den, kom Cajsa springande och strök sig mot mig flera ggr och spann. Lilla gumman ❤

Hoppas hon lärt sig en läxa nu, att kommer man inte in på kvällen får man vara ute hela natten.

Kommentarer till: "Cajsa kom inte hem igår" (2)

  1. Det är en underbar upplevelse, känslorna man har när den älskade katten kommit tillbaka och att hon visar att hon gillar dig, inte sant?
    Så har jag känt det några gånger, hehe.

Kommentera

Etikettmoln

