Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Var ju på IKEA i lördags. Fikade i restaurangen vid kl 15 och barnen valde en jordgubbscheesecake samt en bit daimtårta. Även jag valde en bit jordgubbscheesecake, maken valde en annan liten kaka. När jag ätit halva slog det mig plötsligt – det är ju gelatin i det! :-O och genast var den inte så god längre. Jag pillade bort resten av gelatinet och fortsätta äta, halvt illamående över vad jag just tryckt i mig.

Efter fikan gick vi vidare och en stund senare började jag må lite illa, vilket jag antar beror på gelatinet som min kropp fick i sig men egentligen inte ville ha. Mådde illa en stund, men det gick över efter ett tag.

Jag har varit vegetarian en månad och så missar jag en sån självklar grej som gelatin på kaken. Jösses vilken amatör jag är. Men inget ont som inte för nåt gott med sig – JAG KOMMER INTE VARA SÅ KLANTIG IGEN!

Kommentera

Etikettmoln

