Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

IKEA idag

Var på IKEA idag handlade lite mer än planerat. (nähä ;)) Men det var trevligt som vanligt 🙂 Körde dit ganska sent i eftermiddags (var där vid kl 14:30) och stannade till de stängde. Men vi hann med vad vi skulle iaf 🙂 Köpte bl a en ny matta till vardagsrummet, så himla snygg! Kollade just den på IKEAs hemsida för jag tänkte lägga ut en bild, men den var inte alls så fin på bild där så därför kommer det ingen här 😛 Åkerkulla heter den iaf, den svarta. Sen köpte vi en tre hyllor jag fick för mig jag ska sätta upp på väggen i hallen där katterna ofta är. Hoppas de gillar tanken lika mycket som jag; nämligen att de kan hoppa upp på hyllorna utmed väggen och få bättre koll på läget. Återkommer om de gillar det 😉

Vi käkade ju middag i restaurangen och det var ett par som hade tre barn som jag inte förstod mig på. Två av dem verkade inte uppfostrade alls. Tvillingar i 2-3 årsåldern stod upp i stolarna utan att föräldrarna sa till dem, i princip hela tiden när vi satt och åt. Jag höll på att tappa hakan när jag såg dem. De kladdade med händerna i glasen och stoppade ner mat och föräldrarna sa ingenting. Jag höll på att reta ihjäl mig. Jag har aldrig sett nånting liknande, nånsin. Det är ändå nåt av de första man lär barnet; sitt ner i stolen! Jag tog en bild på dem och blurrade ansiktena och la upp på facebook för jag tyckte det var så chockerande att se dem sitta där och inte säga ett enda ord till nåt av barnen och bara låta dem hållas. När t o m våra barn säger ‘titta mamma de står upp och ser smått chockade ut’ och jag förklarar att det får man inte och de bara ‘nej det får man inte’. Det finns inga ursäkter i världen att ett litet barn står upp i en stol. Det ser man till att lära barnen när de är små att man inte gör. Det är inte barnet som bestämmer att det ska stå för det får man inte. Ungen ska lära sig sitta ner. Punkt. För mig finns det inte att barnet står upp i en stol, nånsin.

Hur som helst tog jag bort bilden igen, tog en funderare på hur bilden kan spridas i sociala sammanhang på fejjan, det vet man ju att de kan spridas rejält.

Kommentera

Etikettmoln

