Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Lönesamtal

Idag hade jag lönesamtal med chefen och det blir lite bättre än förra året, det var en katastrof. Och då menar jag inte bara löneökningen. Framförallt var min arbetssituation ohållbar och som skapade stor irritation hos mig, då jag hade för mycket att göra och inte hann med, för jag satt på två stolar (både first line och second line). Senare i höstas bröts jag dock ut från first line och blev egen samtidigt som jag hör till second line också och sedan dess har det varit mycket lättare att hantera arbetsuppgifterna. Det var hopplöst att sitta i helpdesk och svara i telefon samtidigt som jag hade en massa egna ärenden att lösa, saker som skulle beställas och ofta också fakturor som skulle tas om hand, samtidigt som jag skulle sitta i telefon hela dagarna och ta emot ärenden och lösa dem.

Även om jag gärna sett att jag fått mer i lön (man kan aldrig få för mycket 😉 ) så känner jag mig ändå nöjd eftersom min arbetssituation är så mycket bättre nu. Det blir runt 700 kr jag får i löneökning, vilket motsvarar Visions rekommendation på 2,6%. Alla skulle tydligen få runt 2% och sen hade chefen några tiondelar som han kan dela ut som han vill och där får jag lite extra, då jag inte fick så mycket förra året. Så nu är det bara att vänta på den nya lönen 🙂

Kommentera

Etikettmoln

