Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Igår gjorde vi vegetariska biffar med spenat och ost. OMG vad goda de var! :-O T o m barnen åt dem, trots lite gnäll i början att de inte tyckte om dem och det innan de ens smakat 😉 de åt upp all sin mat 🙂
20130530-222147.jpg

För ett tag sen gjorde vi kesobiffar, de var också supergoda!
20130530-222241.jpg

Ska testa göra morotsbiffar i helgen, ska bli spännande att se om de är lika goda som de andra 😉 Men det tror jag nog, det mesta vi lagat sedan vi blev vegetarianer har varit kulinariska läckerheter 🙂

Kommentarer till: "Vegetariska biffar" (4)

  1. Hej
    det skulle vara kanoners om du kunde lägga ut receptet på biffarna. Spenat och ostbiffarna såg rackarns goda ut *dräglar lite snyggt*

    • Självklart! 😀 vi ändrade lite i receptet och tog lite grövre formbröd istället för vitt formbröd och vi tog vår hårdost och rev 2 dl av den. Vi fick ut 11 biffar och behövde inte använda äggringar. Här kommer receptet! 😀

      400 gram fryst hackad spenat
      150 gram charlottenlök (ca 6 st)
      2 dl västerbottenost
      6 dl vitt formbröd
      2 st ägg
      salt och vitpeppar efter smak

      1. Tina den frysta spenaten och låt den rinna av i ett durkslag.
      2. Finhacka löken och fräs den lite mjuk på svag värme.
      3. Finriv osten.
      4. Ta bort kanterna på formbrödet. Skär brödet i små tärningar och mät upp 6 dl, inte alltför löst mätt.
      5. Blanda alla ingredienser väl, och smaka av med salt och vitpeppar. Var försiktig med saltet. Mängden avgörs av hur salt osten är.
      6. Forma till 8 biffar. Stek på svag värme i ca 12-15 minuter tills de fått lite färg och håller ihop väl. Vänd efter halva tiden.
      7. Eftersom smeten är ganska lös så underlättar det om man använder äggringar i början av stekningen.

  2. Jisses så snabb du var *S*
    Tusen tack för receptet. Jag äter inte kött så jag blir glad varje gång jag hittar något vegetariskt som verkar smaskigt. Det här kommer att bli kanoners det känner jag på mig.
    Tack snälla du. Ha en härlig lördag.

    • Blir meddelad i mobilappen när jag får nya kommentarer 😉

      Ja de var sjukt goda så jag tror inte du kommer bli besviken! 🙂

      Ha en härlig lördag du med!

Lämna en kommentar