Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Min lille Noa somnade in idag. Dock har han inte bott här på tre år, utan varit hos en bekant i en voljär med andra fåglar.

Ingen aning om hur gammal han blev, men runt 20 år kanske. Jag hittade honom för 14 år sen och vem vet hur gammal han var då. Han kan ha varit 1, 5 eller 10 år. Ingen aning. Men han levde ett gott liv min lille kråka och vi hade många fina stunder. Jag hälsade på honom några gånger per år och han kände igen mig varje gång och kom till mig och landade på mitt huvud som han alltid brukade göra.

Tyvärr hann jag inte träffa honom innan han somnade in. Hade tänkt åka och hälsa på honom nu när det blivit varmare och de åter fått komma ut i utomhusvoljären, men det hann jag inte. Träffade honom senast sent i somras.

Sov gott min fina lille nyffe ❤
20130522-221647.jpg
20130522-221713.jpg

Kommentera

Etikettmoln

