Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Att leva som vegetarian går bra och det känns så bra! Det här är helt rätt för mig! Är så glad att våra favoritostar går att äta (dvs är fria från löpe), de är gjorda av ystenzym och jag har även hittat en keso som är fri från löpe 🙂

Vårt nya matschema är en hit, iaf så här långt, svårt att säga egentligen efter bara tre dagar 😉 I måndags käkade vi spagetti och vegetarisk köttfärssås. Tösen var inte så glad i det, men det brukar hon inte vara i vanlig köttfärssås heller så det kvittar. Grabben åt iaf bra. Igår hade vi gratinerad halloumipasta och det var supergott! Dock så är inte barnen så förtjusta i gratänger så de fick stuvade makaroner och korv från i söndags. Idag gjorde vi kesobiffar och det var supergott! Men Matilda gillade inte dem pga att det var rostad lök i så det får vi skippa nästa gång, men grabben åt 🙂 Och imorgon ska vi grilla på dagis så då blir det sojakorvar åt mig och maken och barnen får vanliga korvar. Ska bli spännande att se hur de där vegetariska korvarna smakar 😉

Sorterade ut en massa godis igår som vi haft liggande, som jag tagit med till jobbet. Har även två påsar till som ska tas med. Marabous japp- samt mjölkchokladmix, men där finns några bitar jag kan äta som jag sorterar ut på jobbet på fredag 😛 Allt som innehåller gelatin samt E120 och E904 går bort. Känns trist på ett sätt för jag är en stor godisälskare, men samtidigt är det inte svårt att avstå nu när jag vet vad godiset innehåller… Och det finns godis som inte innehåller det skitet och det finns en massa god choklad 😀 och nu kanske jag t o m kommer konsumera lite mindre godis på helgerna och det är ju ingen nackdel precis 😉

Kommentera

Etikettmoln

