Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Cajsa ville så gärna ut idag igen. Jag har varit ute med henne i koppel flera dagar rad, men bara några minuter åt gången, sen har hon blivit rädd och sprungit mot dörren för att få gå in igen.

Hon stod vid altandörren i köket och jamade, hon har fått mersmak på att vara ute. Hon spann när jag tog på henne selen. Idag var hon ute rekordlänge, säkert en kvart. Sen bar jag in henne, hon hade säkert varit ute längre om hon bara fått. Hon började utforska från där jag satte ner henne i gräset och sen gick hon trädgården runt och följde kanterna på uteplats, hus och staket noga för att inte missa en mm av trädgården.

Tror jag kommer kunna låta henne vara ute i sommar, fast samtidigt vågar jag inte, tänk om hon försvinner? Hon springer mot dörren när hon blir rädd, så hon vet iaf var tryggheten finns.

20130506-224415.jpg

Kommentera

Etikettmoln

