Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Ipad mini köpt

Köpte en ipad mini idag (en vit 64 GB utan 3G). Och jag älskar den 😀 Den är så mycket smidigare än den vanliga ipaden, som känns som en klumpig tegelsten i jämförelse 😉 och så blev det även en apple tv 😛 älskar Apples prylar! 😀 synd bara att det är så dyrt, annars hade jag köpt både en bärbar Mac samt stationär iMac. Får hålla tummarna att jag kan vinna på lotto nån gång!

Har tänkt ha minin som läsplatta också, har lagt in alla e-böcker i den. Det har blivit en del, men alla är inte hela böcker, vissa är bara utdrag för provläsning så får vi se om de är tillräckligt bra för att köpa. Är sugen på att köpa Gardell böcker ‘Torka aldrig tårar utan handskar’, men tycker de är för dyra i nuläget; de kostar ca 170 kr/st. Har laddat ner de för provläsning iaf. Tycker det är smidigt att ha böckerna i paddan istället för att de ska ta plats i bokhyllan, men samtidigt är det nåt visst med att hålla i en riktig bok. Fast vissa böcker kommer jag köpa som riktiga böcker, t ex Liza Marklunds böcker och Camilla Läckbergs som jag har alla av, så då måste jag ju fortsätta med det 😉 har även de tre första böckerna ur True blood-serien och resten av dem måste ju införskaffas som ritktiga böcker också. Kan ju inte ha tre riktiga böcker och sen resten som e-böcker 😉

Här är några av böckerna:
20130421-230354.jpg

Kommentarer till: "Ipad mini köpt" (3)

  1. Hej. På mitt bibliotek kan man låna e-böcker som jag läser på min padda. Ännu så länge är inte utbudet så stort men det finns många svenska författare och många deckare. Kan ju vara ide att kolla innan du köper något.
    Hälsningar Ulla

Kommentera

Etikettmoln

