Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

De ringde från serviceboendet strax efter kl 20 och sa att farfar blivit sämre, att det är fler andningsuppehåll. I fredags när jag var där, bad jag dem just om det, att ringa om han blev sämre. Jag ringde mamma som kom och var barnvakt, eftersom min man var iväg och tränade. Jag var hos farfar strax efter kl 20:30. Ca 2,5 timmar senare tog han sitt sista andetag och det var så fridfullt. Jag satt och höll hans hand in i det sista ❤

Ikväll strax innan kl 23 somnade farfar in lugnt och stilla. Han blev nästan 92 år, han skulle fyllt det i juni. Vila i frid farfar ❤ Nu får du träffa Karl-Axel, farmor och pappa igen, nu är hela er familj samlad. Hälsa pappa ❤

Min mellansyster skrev så vackert på facebook, så jag tar med det här:

En segelbåt vid min sida hissar sina segel i morgonbrisen och ger sig iväg på det blå havet. Det är så vackert, så starkt.
Jag följer den med blicken, tills den bara syns som en vit molnfläck, där himmel och hav möts och blandas.
Då säger någon vid min sida: ”Den är borta”.
Men just i det ögonblicket, när någon vid min sida säger: ”Borta”….är det andra ögon på en annan kust som ser båten nalkas och glatt utropar:
”Se här kommer den”.

Kommentera

Etikettmoln

