Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Löptur i solen

Har precis varit ute på en skön löptur i solen. Det kändes segt efter förkylningen, men eftersom vilopulsen var normal igen (51 slag/min), så gav jag mig ut på en tur. Och det blev en hyfsad tid även om den inte är alls vad jag vill den ska vara, men den är bättre än de senaste iaf; 6:20 min/km. Och bättre blir den väl efterhand som man kan börja springa mer igen. Att bara springa typ 1-2 ggr/mån, som det blivit i slutet på vintern, förbättrar ju inte tiden precis.

Kollade pulsen vid två tillfällen; när jag hade 700 m kvar, då var den 143 slag/min, samt när jag sprungit klart och stannat, då var den uppe i 157 slag/min.

Det blev 3,7 km idag på tiden 23:26.

I löpmundering, i löppose 😉
20130401-121403.jpg

Kommentera

Etikettmoln

