Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Det var dax att slänga de gamla linserna som var bäst före 2012-03…. och köpa nya. Var inne på Synsam idag och beställde nya, de jag vill ha fanns inte i lager. Använder inte linser så ofta men vill ha möjlighet att göra det. Passade på att kolla när jag köpte linser sist och det var 2008 :-O de jag hade har alltså hållt i fyra år! Inte illa 😀 Så de jag nu beställt kommer säkert ha bäst före-datum fyra år framåt i tiden de med 🙂

Jag har tidigare haft Eye Q One day premium, men kollade lite på nätet (lensway) och såg att det finns några som heter Eye Q one day aqua, så såna blev det denna gången. Tycker de verkar bättre då de innehåller mer fukt. Emellanåt har jag torra ögon så då känns det bättre med linser med mer fukt i.


Bild http://www.synsam.se

Kommentera

Etikettmoln

