Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

I torsdags såg jag en katt inne i stan utanför ett gatukök, den strök sig runt benen på de som stod i kö och den jamade. Igår var jag nere på stan igen men såg inte den då. Skrev ett meddelande till ett katthem om katten, om hon visste nåt om den. Fick ett meddelande av henne idag om att en väktare ringt till henne om katten. Den hade varit vid gatuköket fyra dagar.

Jag stack ner på stan för att kolla en bok (‘Gubbe och katt’ av Nils Uddenberg), men den var tyvärr slut, men de får in nya om ca två veckor. Gick då och kikade efter katten utanför det gatukök där den senast sågs. Där var den än. Jag gick och hämtade bilen och fick in katten i transportburen jag hade med mig. Mutade den med kattmat och den verkade hungrig då den höll på att sluka mina fingrar också.

Nu vilar den ut i vårt ena badrum. Det är en hane och han är superkelig, när han väl vågade låta mig klappa honom. Han är mager. Ryggraden känns tydligt. Undrar hur länge han varit utan mat. Betydligt längre än fyra dagar iaf med tanke på hur knotig han är. Vet inte om han är kastrerad, svårt att se, men han är duktig att gå på lådan iaf 🙂

Jag hade gärna behållt honom. Tyvärr vill inte maken det, han tycker det räcker med tre katter, av nån konstig anledning jag inte förstår 😉 Katthemmet har lovat försöka hitta ett annat hem åt honom, så får han vara här så länge.

Här ligger han på några handdukar i ena badrummet
20121117-161425.jpg20121117-161433.jpg

Kommentarer till: "Kattomhändertagande" (2)

  1. Du är katternas ängel 😃😃😃
    Förstår att du inte kan in alla katter själv men bara att du tar hand om dom räcker långt. Håller tummen att katthemmet ställer upp.
    Hälsningar Ulla

    • Hihi tack 🙂 Jag har inte hjärta att bara låta katterna vara, mitt samvete hade inte fixat det. Ja förhoppningsvis kan katthemmet hitta ett hem till den snart 🙂

Kommentera

Etikettmoln

