Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Igår kväll när förkylningen hade slagit till med nästan full kraft och jag hade ont i halsen och det gjorde ont att svälja och blev täppt i näsan, kom jag att tänka på reklamen på TV med en man som sitter och andas in vattenånga från ett varmt vattenbad och säger ‘Ni tjejer pratar om att föda barn men då har ni aldrig varit kille och riktigt förkyld’. Då tyckte jag själv det var ganska plågsamt varpå tanken kom enl rubriken ovan. Och igår kväll när jag hade gått och lagt mig och inte kunde somna pga det gjorde så jäkla ont i halsen så jag låg vaken i en halvtimme innan jag gick upp och tog en ibumetin i hopp om att det halsonda skulle gå över, stämde det verkligen. För att inte tala om imorse; jag var helt täppt i båda näsborrarna och de var fulla med snor när jag vaknade. Jag vaknade först vid kl 6 och försökte lägga mig på sidan men kände då att snoret började rinna, så det var bara att lägga sig på rygg igen. Lyckades somna om. Vaknade igen vid 7:30 när klockan ringde och hade då sovit på rygg hela natten och hade fått ont i ryggen pga det. Väl uppe så tog jag nässpray. Men jag var så täppt i höger näsborre att jag fick spraya två gånger och efter andra gången la jag mig ner på golvet för att det verkligen skulle rinna åt rätt håll i näsan, då första sprayningen bara rann ur då jag var så täppt och inte kunde dra upp det i näsan.

Var på jobbet en stund innan kl 9 och har redan använt halva näsduksförpackningen, dvs 5 stycken. Hoppas verkligen de ska räcka resten av dagen! Snoret rinner och rinner *suck*. Funderar faktiskt på att bege mig hemåt då jag känner mig ganska slut i huvudet och det har börjat göra ont i ögonen. Men hemma kommer det inte bli nån vila då maken är hemma med barnen, så det lugnaste är nog att vara kvar på jobbet 😉

Så nu håller jag faktiskt med reklamen. Vi tjejer pratar om att föda barn, men då har vi aldrig varit riktigt förkylda!

Kommentera

Etikettmoln

