Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

En full koltrast

Det tjongade till i ena rutan i vardagsrummet. Jag kikade ut och nedanför stod en koltrast. Jag skyndade på med skor och jacka för att hinna ut och rädda den innan en av katterna tog den. Den hade då hoppat bort till gräsmattan och låg och flåsade på marken med vingarna lite utbredda. Snett framför den låg ett rönnbär. Tänkte inte så mycket på det då.

Jag satte händerna försiktigt om den och bar in den och bad maken leta upp en pappkartong. Under tiden skakade den med huvudet och ut for fler rönnbär och röd vätska. Aha, den var full, det var därför den tjongat rutan. Då kom jag att tänka på rönnbäret på gräsmattan framför där den låg.

I med den i papplådan och satte igen locket lite och sen in med den i ena badrummet så den kan vila upp sig. Kollade till den för en stund sen och passade på att ta en bild.
20121013-133717.jpg
En stund efter jag tog bilden ställde den sig upp på benen, men fortfarande lite flämtande. Den är ju klart rädd också.

Gick precis in och kollade till den igen för att se om den kvicknat till. Den stod upp fortfarande och hade slutat flämta, så jag gick ut med papplådan och öppnade locket men den stod bara kvar. Jahopp. Så jag gick in med den igen, så nu står den åter i badrummet. Får väl hänt en stund till och låta den vila upp sig lite innan jag testar igen och ser om den flyger iväg.

Kommentera

Etikettmoln

