Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Är nere på stan en sväng och passade på att gå inom vårdcentralen och prata med en sköterska om min rygg. Jag fick lite tips på egenvård bara och att jag ska ringa dem på måndag, då det bara är jourverksamhet där nu under helgen och det inte görs några anteckningar i min vanliga journal.

Jag ska fortsätta ta smärtstillande i en vecka, inte göra några häftiga rörelser, inte böja ryggen. Och testa ligga på rygg med benen uppe i 90 grader för det sträcker tydligen ut ryggen lite och särar på diskarna. Och när det väl gått över; får jag ont igen ska jag tänka på vad jag gjorde för att få ont.

Jag kan antingen ta Tramadol 3 ggr/dag eller panodil OCH ibumetin 3 ggr/dag. Och det lutar väl åt tramadolen då vi ändå har det hemma och de är gamla och måste tas slut på nån gång. Sen känns det ändå sådär att ta dem då de är triangelmärkta.

Kommentera

Etikettmoln

