Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Max smet ut igår kväll, när jag varit ute en snabb vända för att leta efter en av Oscars strumpor i trädgården, som han drog av sig i förrgår när han tyckte det var varmt. Båda barnen var ute och lekte barfota när jag kom hem från jobbet, men jag förstår dem, det var rätt milt då.

Åter till katten. Klockan var runt 22 igår och när jag öppnade dörren för att gå in igen och då stod både Max och Zeb där och Max var snabb och smet ut. Zeb var mest bara nyfiken och kikade ut och verkade inte särskilt intresserad av att gå ut i kylan. Efter en stund ropade jag på Max och då var han där, men han sprang iväg igen. Knäppkatt. Jag kollade några ggr till under en timmes tid innan läggdax och jag ropade en sista gång innan jag gick och la mig vid kl 23, men ingen katt. Nähä då fick han väl sova ute under natten, även om jag inte gillade det, men det var inte mycket att göra åt det, han var ju inte där.

Imorse när jag öppnade dörren var han inte där. Jag som var helt säker på att han skulle ligga i lådan och sova och vilja komma in på en gång. Men jag ropade en gång och då kom han hoppandes över staketet, så han har säkert varit och kollat flera ggr under natten om vi tänkt släppa in honom. Han kom in och åt och skulle sen ut igen. Jag som trodde han skulle vilja vara inne. Men en stund senare kollade jag igen och då hade han lagt sig i lådan och jag kallade på honom och då kom han in. Han åt lite igen och gick sen och la sig i en fåtölj. Och där låg han kvar när jag stack till jobbet strax innan kl 8 och han låg kvar där även strax efter kl 12 meddelande maken. Och han verkade inte vilja gå ut. Och det förstår jag det när han var ute hela natten!

Får se om han håller sig inne på kvällarna hädanefter eller om han gör fler försök i att smita ut om han får tillfälle. Han fick säkert lite deja vu sedan hans hemlösa tid, så förhoppningsvis blev han avskräckt 😉

Kommentera

Etikettmoln

