Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Har fått sjukt ont i ryggen. Det började igår och jag trodde först det var ischias för det satt på sidan av ryggen, där jag brukar ha ont när ischias bråkar. Men jag tror ändå inte det är ischias, det känns inte riktigt som det. Tror jag fått ont av att jag böjer ryggen för mycket när jag ska göra nåt som krävs att man antingen böjer sig eller sätter sig på huk. Böjde mig ner igår när jag skulle ta min träningsväska för att gå och byta om och då bara högg det till och det gjorde ont att resa sig igen. Det var inte bara på sidan då utan även mitt bak. Kom iaf upp och bytte om och gav mig ut på löpturen och då kände jag inte så mycket av det. Resten av gårdagen kan jag inte påminna mig om att jag hade så ont heller.

Idag känns det dock igen. Funderar på om det är träningsvärk efter passet i onsdags, körde en del rygg då. Men det känns inte som träningsvärk heller, men jag vet inte, brukar inte ha träningsvärk i ryggen och har därför dålig koll på hur det ska kännas. Men det är väl bara att avvakta och se om det går över eller inte och böja benen istället för ryggen, för att inte förvärra det. Annars får det väl bli ett läkarbesök nästa vecka.

 

Kommentera

Etikettmoln

