Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Ny löprunda

Lunchlöpning på jobbet idag, men var trött på att springa på löpbandet på gymmet eftersom där är så sjukt varmt och noll syre. Jag orkar aldrig springa hela tiden, utan måste varva med att gå för att orka.

Det är för långt från jobbet till vanliga slingan jag brukar springa, så jag testade en ny runda idag. Kom på det igår när jag cyklade hem från träningen att det finns en grusgång runt en ganska stor park och den tänkte jag att jag skulle testa idag. Sagt och gjort 😀 Jag mätte första varvet med runkeeper och den visade strax över 340 m. Synd det inte var 400 m jämt, men det går ju att lägga på några meter genom att springa lite på gräset som finns runt om. Jag sprang nästan 15 varv och fick ihop strax över 5 km 🙂 jag är helnöjd och kommer lätt springa det fler gånger 🙂

Kommentera

Etikettmoln

