Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Max tass såg fin ut både imorse och ikväll när jag tvättade den. Han sitter jättesnällt i knäet medans jag tvättar försiktigt, men när jag måste gnida lite hårdare för att få bort skorpbildningen samt trycker lite för att se om där finns var att pressa ut, sitter han inte längre så snällt och stilla. Han försöker åla sig ur mitt grepp men då håller jag fast honom hårdare och han suckade. Det lät rätt roligt när han gjorde det. Sen lät han mig hållas när han insåg att han inte kom loss, men jamade ogillandes emellanåt för att visa sina protester. Han är verkligen superduktig och förstår att jag inte vill honom nåt illa.

Såret ser som sagt jättefint ut, inget gult var och sårytan är röd och fin. Hoppas det ska fortsätta läka fint nu och att unga baciller ska bli kvar där inne och insekter efter att det läkt ihop.

Sista dagen med medicin imorgon och fortsatt tvätt tills det i princip läkt ihop.

Kommentera

Etikettmoln

