Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Poncho vs kofta

Vad är grejen med poncho egentligen? Det är ingen större skillnad på den och en kofta, bortsett från att det är ärmar på en kofta men inte på ponchon. Vad ska man då ha en poncho till när man lika gärna kan ha en kofta? Är den varmare än en kofta?

Trots att jag lika gärna kan ha en kofta har jag ju ändå beställt en poncho från Ellos. Jag är sugen på en poncho till, nämligen en som finns på barnavdelningen på H&M. Var och prövade den häromdagen i strl 170 och den satt perfekt 😀 Får se om det blir nåt inköp 😉

Kommentarer till: "Poncho vs kofta" (2)

  1. Ser väldigt varm ut!

    Här kan du hitta handvävda ponchos tillverkade av Otavaloindianer från Ecuador.

    http://indianmarknad.se/products/ponchos

    • Tack för tipset, men jag gillar inte modellen på dem du tipsade om, det ser ut som filtar och det gillar jag inte 😉

Kommentera

Etikettmoln

