Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Jag hällde upp mat till katterna imorse och Cajsa gick och åt. Zeb och Max var ute så jag öppnade dörren för att kalla in dem och Zeb kom springandes över gräsmattan och sen började han lunka på väldigt långsamt när det var 5 m kvar till dörren. Medans jag stod där och väntade på honom såg jag att Cajsa hoppade ut :-O Panik! Cajsa tyckte tydligen att hon skulle gå ut idag. Hon har väl fått mersmak på att vara ute efter att hon fått komma ut i sele nu under sommaren. Hon sniffade lite på barnens leksaker som låg runt omkring vid dörren och jag smög försiktigt ut för att fösa in henne igen. Hon var så upptagen med att lukta på sakerna så hon märkte nog inte att jag gått ut för att ta in henne, så det var bara att ta henne och sätta in henne igen 🙂 Så då får man vara försiktig hädanefter när man har dörren öppen för att nån av de andra katterna ska komma in, så hon inte smiter ut igen. Jag vill gärna ha ett halsband på henne om hon ska gå ut och hon får minsann vänta till nästa vår/sommar, sen ska hon också få komma ut!

 

Kommentera

Etikettmoln

