Händelser, tankar och funderingar om allt möjligt i livet; att vara mamma, om husrenovering, familjen, träning, djur, musik, tv, film, livet, jobb mm

Fick ett till papper hemskickat igår med synpunkter från en annan läkare, på röntgenbilderna som togs för några veckor sen, för att se om dom hittar nåt som min nästäppa beror på. Hade ingen aning om att fler läkare skulle ta en titt på det. Jag har ju redan fått tid till sjukhuset den 12e för undersökning och prata om en ev operation. Ska ta upp det pappret jag fick igår, men den läkaren jag ska till den 12e och se vad han säger om det som stod på pappret igår.

Förra pappret jag fick hem från läkaren jag ska till den 12e, var osäker på om det var nåt på röntgen som ställde till nästäppan, mer än att slemhinnorna var svullna och irriterade. På pappret jag fick igår stod det att jag hade möjlig kronisk bihåleinflammation på vänster sida. Ehh jaha? Jag har inga problem på vänster sida av ansiktet. Det är i höger näsborre jag har nästäppa. Aldrig i livet att dom får göra nån operation på vänster sida innan dom tar nya röntgenbilder, det är ju för sjutton inte på vänster sida jag har problem! Dom har säkert lyckats spegelvända röntgenbilderna.

Kommentarer till: "Olika synpunkter från läkare" (2)

  1. Mitt förtroende för läkarna verkar vara lika stort som ditt, det är inte förrän man behöver de som man förstår att de mycket sällan vet vad de pratar om..Lycka till!

    • Victoria sa:

      Ja jag litar inte helt på läkarna, man läser så mycket om alla feldiagnoser och operationer som görs, så man är ju lite skraj för att dom inte vet vad dom gör riktigt. Man känner ju sin egen kropp bäst själv och blir det nåt fel på mig försöker jag leta på nätet i första hand om vad det kan vara för fel på en. Går man sen till en läkare får man veta det man redan vet själv/har hittat på nätet eller så blir det jag som får tala om diagnosen på mig själv för läkaren…

Kommentera

Etikettmoln

